Migratie van de mySmartControl-app2025-01-31T15:17:23+01:00

Migratie van de mySmartControl-app

Wanneer zal de migratie plaatsvinden?

Vanaf januari wordt de update voor de app gefaseerd uitgerold. De nieuwe versie van de app zal automatisch als update worden aangeboden op jouw telefoon; hiervoor hoeft niets gedaan te worden.  We adviseren je om de migratie na de app-update zo snel mogelijk uit te voeren, zodat de app klaar is voor gebruik wanneer je deze nodig hebt.

Gebruik je uitsluitend de mySmartControl app om het alarmsysteem te bedienen? Controleer dan voordat je de app wil gebruiken of deze ge-update moet worden. Zo zorg je ervoor dat de app gereed is als je hem nodig hebt.

Wat gaat er gebeuren?

De mySmartControl-app wordt vernieuwd, waardoor deze beter en sneller functioneert. Ook zal de app een frisse nieuwe look & feel krijgen met dezelfde functionaliteiten. Maak je geen zorgen, het kan zijn dat de app bij jou nog niet beschikbaar is.
Pas nadat de nieuwe app volledig is uitgerold, wordt de huidige app niet langer technisch ondersteund.

Tijdens de migratie dient er een nieuwe inlog voor de app aangemaakt te worden, dat gebruikt wordt om in te loggen in de app.
Dit is een nieuwe inlog/account, dus niet het bestaande account waarmee al ingelogd wordt in de mySmartControl portal.

Bij het aanmaken van een nieuwe inlog voor de app mag eventueel hetzelfde e-mailadres gebruikt worden; dit is eigen keuze!
Er dient wel voor elke afzonderlijke app-gebruiker een eigen inlog aangemaakt te worden met een uniek e-mailadres.

Is de migratie succesvol afgerond? Dan zal in de nieuwe app een korte tutorial getoond worden om je op weg te helpen.

In 6 stappen aan de slag met de nieuwe mySmartControl-app

Wanneer de mySmartControl-app beschikbaar is om te downloaden, raden we aan om de migratie na de app-update zo snel mogelijk uit te voeren. Op deze manier is de app direct klaar voor gebruik wanneer je deze nodig hebt. Je kunt in zes eenvoudige stappen aan de slag met de nieuwe mySmartControl-app. Bij het openen van de app herkent deze automatisch of je al een bestaand account hebt.

Als er een bestaand account wordt gedetecteerd, verschijnt het eerste scherm om je account te migreren naar de nieuwe app. Zodra de migratie succesvol is voltooid, zie je een groen vinkje dat bevestigt dat alles is gelukt. Om in te loggen in de nieuwe app, moet je een pincode aanmaken en bevestigen. Bij je volgende gebruik van de app kun je eenvoudig inloggen met de gemaakte pincode.

Zie hieronder de zes stappen:

De look en feel van de nieuwe app

De mySmartControl-app behoudt zijn vertrouwde gebruikservaring, maar krijgt een nieuwe, frisse stijl. Deze vernieuwing zorgt voor een moderne look en feel. Om je al een beetje kennis te laten maken met de nieuwe app, kun je hieronder door foto’s van de vernieuwde interface bladeren.

Status van de migratie:

27-01-25:
Helaas ondervinden enkele gebruikers problemen bij het registreren waardoor het registratiescherm zichtbaar blijft en de registratie niet wordt afgerond.

Onze medewerkers kunnen dit voor u oplossen. Stuur in dit geval uw e-mailadres naar:  .
Wij zullen uw registratie afronden en u per e-mail informeren over de voortgang.

Aan een definitieve oplossing wordt hard gewerkt, excuus voor het ongemak.

29-01-2025: 
Er heeft een update van de app plaats gevonden, waarbij het volgende is opgelost:

  • Knop om in te loggen tijdens het registratieproces voor gebruikers die net een account hebben aangemaakt.
  • Aanpassingen voor gebruikers die het lettertype op heel groot of vet hebben staan en/of andere zoomfuncties gebruiken.
  • Datumformaat in het logboek is nu in het Nederlands in plaats van in het Engels.
  • Bij het accepteren van een alarm scrolt het logboek niet meer omhoog.
  • Als een systeem offline gaat tijdens het bedienen met de app, geeft deze de melding dat het systeem offline is in plaats van een onbekende fout.
  • Als een gebruiker inlogt op een tweede telefoon met hetzelfde account, krijgt deze nu een waarschuwing dat het andere apparaat uitgelogd wordt.

Heb je vragen over de migratie van de mySmartControl-app?

Neem dan eerst een kijkje hieronder naar de meest gestelde vragen.
Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op via e-mail: 

Meest gestelde vragen

Welke IOS- en Android versies worden ondersteund?2025-01-30T10:57:23+01:00

Vanaf iOS 12 & Android 10 wordt de mySmartControl-app ondersteund.

Wat is het verschil tussen het mySmartControl app-account en het web-account?2025-01-30T10:55:29+01:00
  • Het app-account is alleen voor gebruik van de app op uw telefoon:
    • Per apparaat/telefoon is een uniek e-mailadres nodig om het app-account te registreren.
    • Wordt alleen gebruikt om de app te koppelen met uw telefoon.
    • Gegevens worden automatisch overgezet naar het nieuwe apparaat.
    • Het app-account staat los van het web-account.

 

  • Het web-account is alleen voor de mySmartControl-portal (www.portal.mysmartcontrol.com):
    • Het web-account account gratis te registeren door elke gebruiker.
    • Wordt aangemaakt in overleg met een beheerder/installateur.
    • De beheerder kan:
      • Systemen koppelen.
      • Locaties beheren.
      • Gebruikers beheren.
      • Abonnementen beheren.
Wat gebeurt er met de gekoppelde systemen en gebruikers na het installeren van de nieuwe mySmartControl-app?2025-01-03T10:16:07+01:00

Indien de app correct is geüpdatet, zie je dezelfde informatie als in de vorige app. Bestaande gebruikers zullen na het aanmaken van het app-account dezelfde informatie zien.

Na het instellen van de mySmartControl-app kun je het volgende zien:

  1. Instellingen voor de mySmartControl-app
  2. Locaties (in te stellen via de portal)
  3. Status/schakeling van het beveiligingssysteem
  4. Functionaliteit van de app (zoals je gewend bent)

 

Pincode te vaak onjuist ingevuld, moet ik opnieuw koppelen na blokkade?2025-01-03T10:10:38+01:00

Wanneer je drie keer een foutieve pincode invoert, wordt jouw mySmartControl-app-account tijdelijk geblokkeerd voor 5 minuten.

Na 5 minuten is de blokkade opgeheven en kun je weer je pincode invoeren. Je account wordt niet ontkoppeld, en na het invoeren van de juiste pincode kun je weer gebruikmaken van de mySmartControl-app.

Indien je de pincode bent vergeten, kun je de onderstaande optie op het scherm volgen: “Uitloggen en nieuwe pincode instellen”.

Komen er met de nieuwe app ook nieuwe functionaliteiten?2024-12-10T09:56:41+01:00

De app is voorbereid op nieuwe functionaliteiten, deze zullen in een later stadium geïmplementeerd worden.

Kan ik weer terug naar de oude app?2024-12-03T08:48:21+01:00

Nee dat is niet mogelijk.

Ik heb een nieuwe telefoon, hoe kan ik opnieuw toegang krijgen tot de app?2025-01-03T10:04:12+01:00

Indien de app is overgezet van je oude telefoon naar de nieuwe, raden wij aan de app eerst te verwijderen en opnieuw te downloaden uit de App Store of Play Store. Het kan voorkomen dat niet alle gegevens zijn overgezet, wat fouten kan veroorzaken.

Wanneer de mySmartControl-app opnieuw is gedownload, kun je inloggen met jouw mySmartControl-app-account. Klik na het downloaden op de optie “Aanmelden” en log in met je app-account.

Eenmaal aangemeld, stel je een pincode in. Hierna worden de gegevens opnieuw geladen en kun je de mySmartControl-app gebruiken zoals verwacht.

Ik heb een betaald abonnement, wordt deze ook gemigreerd?2025-02-07T10:17:49+01:00

Ja, er verandert niets aan het lopende mySmartControl abonnement.

Ik ben mijn pincode van de mySmartControl-app vergeten. Hoe kan ik deze resetten?2025-01-03T10:07:18+01:00

Wanneer je de pincode van je mySmartControl-app bent vergeten, kun je deze eenvoudig resetten door de volgende stappen te volgen:

  1. Open de mySmartControl-app.
  2. Selecteer de optie “Uitloggen en nieuwe pincode instellen”.

Meld je opnieuw aan met je mySmartControl-app-account.

Na het inloggen kun je een nieuwe pincode instellen.

Hierna heb je weer toegang tot de mySmartControl-app.

Hoe zet ik automatische app-updates op Apple- en Android-toestellen aan?2025-01-10T10:31:05+01:00

Apple

Automatisch updaten van Apple iPhone met iOS 18.x

Op een iPhone met iOS 18.2 kun je het automatisch updaten van apps in- of uitschakelen door de volgende stappen te volgen:

  1. Open de Instellingen-app: Ga naar het Instellingen-pictogram  op je iPhone.
  2. Scroll naar beneden en tik op ‘App Store’: Dit bevindt zich in de lijst met instellingen.
  3. Zoek de optie ‘Automatische downloads’: Onder het kopje Automatische downloads zie je een optie die zegt Apps automatisch bijwerken.
  4. Schakel de automatische updates in of uit:
    • Zet de schakelaar ‘Apps automatisch bijwerken’ aan als je wilt dat apps automatisch worden bijgewerkt wanneer er een nieuwe versie beschikbaar is.

Automatisch updaten van App aanpassen op iPhone 17.x of lager

Op een iPhone met iOS 17.x of lager, kun je het automatisch updaten van apps in- of uitschakelen door de volgende stappen te volgen

  1. Tik in Instellingen op ‘App Store’
  2. Zet ‘App-updates’ aan of uit.

Optioneel: Handmatig updaten van App:

Apps handmatig bijwerken

  1. Open de App Store-app   op je iPhone.
  1. Tik op je foto rechtsboven in.
  1. Scrol omlaag en tik vervolgens op ‘Werk bij’ naast de apps die je wilt bijwerken of tik op ‘Werk alle bij’.

Nadat een app is bijgewerkt, wordt deze weergegeven in de lijst met apps onder ‘Onlangs bijgewerkt’.

 

Android

Automatisch updaten aanpassen op Android 15

Op een Android-telefoon met versie 15 kun je het automatisch updaten van apps in- of uitschakelen door de onderstaande stappen te volgen:

  1. Open de Google Play Store: Zoek het Google Play Store-pictogram en tik erop om de app te openen.
  2. Tik op je profielfoto: In de rechterbovenhoek van het scherm zie je je Google-profielpictogram. Tik erop om het menu te openen.
  3. Ga naar ‘Instellingen’: In het menu dat verschijnt, selecteer je Instellingen.
  4. Tik op ‘App-updates’: Onder het kopje Algemeen, zie je een optie App-updates. Tik erop om de bijbehorende instellingen te openen.
  5. Schakel automatische updates in of uit:
    • Om automatische app-updates in te schakelen, selecteer je Automatisch apps bijwerken en kies je Via elk netwerk (om updates zowel via Wi-Fi als mobiele data toe te staan) of Via Wi-Fi alleen (om updates alleen via Wi-Fi mogelijk te maken).
    • Om automatische updates uit te schakelen, kies je Niet automatisch apps bijwerken.

 

Automatisch updaten aanpassen op Android 14 of lager

Op een Android-telefoon met versie 14 of lager kun je het automatisch updaten van apps in- of uitschakelen door de volgende stappen te volgen:

  1. Open de Google Play Store: Zoek het Google Play Store-pictogram en tik erop om de app te openen.
  2. Tik op de menuknop: In de linkerbovenhoek van het scherm zie je drie horizontale lijnen (ook wel de hamburgermenu genoemd). Tik erop om het zijmenu te openen.
  3. Ga naar ‘Instellingen’: In het menu dat verschijnt, scroll naar beneden en tik op Instellingen.
  4. Tik op ‘App-updates’: Zoek de sectie Automatische updates en tik erop.
  5. Schakel automatische updates in of uit:
    • Om automatische updates in te schakelen, kies je “Alle app updaten via Wi-Fi of mobiele data” (om updates via zowel Wi-Fi als mobiele data toe te staan).
    • Om automatische updates uit te schakelen, kies je “Apps niet automatisch updaten”.

Met deze stappen kun je de automatische app-updates beheren op oudere versies van Android.

 

Handmatig App(s) bijwerken/updaten

Op een Android-telefoon kun je apps handmatig bijwerken door de onderstaande stappen te volgen:

  1. Open de Google Play Store: Zoek het Google Play Store-pictogram op je telefoon en tik erop om de app te openen.
  2. Tik op je profielfoto: In de rechterbovenhoek van het scherm zie je je Google-profielpictogram. Tik erop om het menu te openen.
  3. Ga naar ‘Beheer apps en apparaat’: In het menu zie je de optie Beheer apps en apparaat. Tik hierop.
  4. Bekijk updates: Onder Beschikbare updates zie je een lijst van apps die een update beschikbaar hebben. Tik op Alles updaten om alle apps tegelijk bij te werken, of tik op Updaten naast de app die je handmatig wilt bijwerken.
  5. Wachten op de update: De geselecteerde apps zullen beginnen met het downloaden van de update. Zodra de update is voltooid, wordt de app automatisch bijgewerkt naar de nieuwste versie.

Dit is hoe je handmatig apps kunt bijwerken op een Android-apparaat. Het is belangrijk om regelmatig deze stappen te controleren, zodat je altijd de nieuwste versies van je apps hebt.

Hoe maak ik een mySmartControl app account aan?2025-01-03T10:01:17+01:00

Voor de nieuwe mySmartControl-app dient een app-account aangemaakt te worden. Hierdoor kun je te allen tijde inloggen met dit app-account om je gekoppelde beveiligingssysteem te beheren.
Wanneer de nieuwe app geïnstalleerd is, kun je een mySmartControl-app-account aanmaken door de volgende stappen te volgen:

Eerst moet je het e-mailadres verifiëren voor het app-account. Vul een e-mailadres in waar je toegang toe hebt en druk op “Verificatiecode verzenden”.

Binnen korte tijd ontvang je een e-mail met een verificatiecode, bestaande uit een 6-cijferige code. Kopieer deze code uit de e-mail in de app en druk op “Verifieer code”. Het e-mailadres zal hierna geverifieerd zijn. Vul daarna het wachtwoord en de weergavenaam in.

Vervolgens moet je een 6-cijferige verificatiecode invullen om toegang te krijgen tot de app. Vul de verificatiecode in en bevestig deze door de code opnieuw in te vullen.

Indien aanwezig of gewenst, kun je de biometrische toegang voor de app activeren. De mySmartControl-app maakt gebruik van de bestaande biometrische inlog (vingerafdruk of gezichtsherkenning). Maak een keuze of je de biometrische inlog wilt gebruiken of niet.

 

Hierna is het nieuwe mySmartControl-app-account klaar voor gebruik! Indien de app correct is geüpdatet, zie je hierna dezelfde informatie als in de vorige app

Hoe koppel ik (opnieuw) mijn telefoon met de app?2025-02-07T10:14:20+01:00

Dit zijn de stappen om een telefoon opnieuw te koppelen met de mySmartControl app.

Ga naar de mySmartControl portal via een pc of laptop voor de juiste en optimale weergave. (https://portal.mysmartcontrol.com/#/login)

Log in met uw web-account inlog gegevens.

  1. Ga naar Gebruikers.
  2. Zoek de gewenste gebruiker, en klik op wijzig (potlood-icoon).


De bestaande telefoon moet eerst worden ontkoppeld.

  1. Klik op Ontkoppel telefoon, hierna sluit het scherm en kom je terug in het gebruikers overzicht.

De telefoon is nu volledig ontkoppeld.

  1. Klik aan de rechterkant bij gewenste gebruiker opnieuw op wijzig (potlood-icoon).
  2. Klik op Koppelen telefoon, hierna verschijnt een QR-code.
  3. Ga naar de mySmartControll app op de telefoon, scan de QR-codeof voer handmatig de activatiecode die onder de QR-code staat in op de mySmartControl app op uw telefoon.


Met de nieuwe activatie code / QR code koppelt u opnieuw de telefoon in de mySmartControl app.
Op basis van de geselecteerde locatie(s), zijn de Secties en ingangen van het alarmpaneel in de app zichtbaar.

Heeft de app dezelfde functionaliteit als de huidige app?2024-12-10T09:57:16+01:00

De app heeft dezelfde functionaliteit, maar een ander uiterlijk.

Bij vragen over de app, waar kan ik terecht?2024-12-10T09:56:08+01:00

Je kan een email sturen naar .

Ga naar de bovenkant