Helpdesk2020-10-03T13:45:05+02:00

Helpdesk

mySmartControl Support

Real time 24h – 7×7 support

mySmartControl Support

Support

Real time 24h – 7×7 support

FAQs

Meest voorkomende vragen

Hoe koppel ik mijn systeem aan mySmartControl?2020-10-12T15:38:41+02:00
  1. Ga op de website in het linker menu naar Systemen.
    Klik op: Toevoegen
    U krijgt nu een activatiecode te zien die slechts 10 minuten geldig is.

Koppelen van de UNii

  • Ga op het bedienpaneel naar “Menu”, scrol naar beneden en kies “Instellingen” kies voor “mySmartControl”.
  • Zet “verbinden naar mySmartControl” aan, druk hiervoor op de functietoets “Aan” en koppel hierna het paneel via de functietoets “Koppel”. Toets de bij punt 1 verkregen 6-cijferige code in.
  • De UNii zal zich nu registreren bij mySmartControl en wordt aan uw account toegevoegd.

Koppelen van de AlphaVision

  • Ga naar een bedieningspaneel en log in op het GEBRUIKERSMENU. Blader in het gebruikersmenu naar MYSMARTCONTROL en ga deze optie in door op de OK toets te drukken.
  • Blader met de pijltjestoetsen (omlaag/omhoog) naar onderstaande opties:
    TOEGANG. Zet deze optie op AAN en bevestig dit door op de OK toets te drukken.
    REGISTREREN. de bij punt 1 verkregen 6-cijferige code in en bevestig deze door op de OK toets te drukken.
    De centrale zal zich nu registreren bij mySmartControl en wordt aan uw account toegevoegd
Hoe koppel ik mijn telefoon aan mySmartControl?2020-10-12T15:41:00+02:00
  1. Zoek in de app store van iOS of Android naar de mySmartControl app en installeer deze op uw smartphone.
  2. Ga met uw internetbrowser naar: https://www.mysmartcontrol.nl/
    U bent nu op de website van mySmartControl.
    Klik op: LOGIN (rechtsboven)
  3. Na het aanmelden komt u op de inlog pagina van mySmartControl (https://portal.mysmartcontrol.com/).
    Klik op: Account aanmaken!
  4. Vul in: Naam, E-mailadres, Wachtwoord en kies de juiste Taal.
    Klik op: Meld u aan voor mySmartControl!
  5. Er wordt een e-mail naar u gestuurd om uw account te verifiëren en te activeren.
    Klik op de activatie link die u in uw e-mail heeft ontvangen (ziet u geen e-mail van mySmartControl staan, controleer dan ook in uw e-mail uw spam map).
  6. Uw account is nu aangemaakt en actief. Ga terug naar de inlog pagina van mySmartControl (https://portal.mysmartcontrol.com/), vul uw e-mailadres en wachtwoord in.
    Klik op: LOGIN BIJ UW ACCOUNT
  7. Als u bent ingelogd, gaat u in het linker menu naar Gebruikers.
    Klik op: Toevoegen
  8. Als u nog geen gebruikers hebt toegevoegd, kies in het pop-up scherm voor Nieuwe gebruiker toevoegen. Voer een naam voor de gebruiker in. Telefoonnummer en e-mail adres zijn optioneel. Klik daarna op: Toevoegen
  9. Selecteer de nieuw toegevoegde gebruiker en klik aan het einde van de regel op het “wijzigen”-icoon, kies hier voor Link.
  10. Gebruik de QR code scanner in de mySmartControl app om de getoonde QR code te scannen.
    Uw smartphone wordt aan uw account toegevoegd.
Waarvoor zijn de buttons “Accepteren” en “Afwijzen” bij de chat optie in de app?2020-10-02T19:19:05+02:00

Met de buttons “Accepteren” en “Afwijzen” kunt u in de chat aan andere eindgebruikers aangeven of u actie gaat ondernemen op een event (Accepteren) of dat u niet in de gelegenheid bent om actie te nemen (Afwijzen).

Zo weten eindgebruikers onderling wie wel en niet gaan kijken wat er aan de hand is. Indien overigens niemand (geen enkele eindgebruiker) het ontvangen event accepteert, zal even later een pushbericht worden ontvangen wat aangeeft dat niemand heeft gereageerd (In chat: Geen reactie op alarm / in Events: Chat timeout).

Ik heb een Android smartphone en kan geen geluiden kiezen die bij de mySmartControl app horen (zoals bijvoorbeeld het sirene geluid).2020-10-02T19:18:21+02:00

Controleer of de mySmartControl app rechten heeft voor “opslagruimte”.

Ik heb mijn wachtwoord veranderd en nu is het niet meer mogelijk in te loggen op het mySmartControl portal2020-10-02T18:16:33+02:00

Het kan zijn dat uw webbrowser probeert uw oude wachtwoord voor u in te vullen.

Ik heb mijn mailadres veranderd en nu is het niet meer mogelijk in te loggen op het mySmartControl portal2020-10-02T18:17:03+02:00

Op uw nieuwe mailadres wordt een activatiemail bezorgd. Voer deze activatie uit voor u opnieuw probeert in te loggen.