Helpdesk2021-10-26T10:20:10+01:00

Helpdesk

mySmartControl Support

mySmartControl Support

Support

FAQs

Meest voorkomende vragen

Welke IOS- en Android versies worden ondersteund?2025-01-10T16:54:39+01:00

Vanaf IOS 12 & Android 10 wordt de mySmartControl-app ondersteund.

Hoe zet ik automatische app-updates op Apple- en Android-toestellen aan?2025-01-10T10:31:05+01:00

Apple

Automatisch updaten van Apple iPhone met iOS 18.x

Op een iPhone met iOS 18.2 kun je het automatisch updaten van apps in- of uitschakelen door de volgende stappen te volgen:

  1. Open de Instellingen-app: Ga naar het Instellingen-pictogram  op je iPhone.
  2. Scroll naar beneden en tik op ‘App Store’: Dit bevindt zich in de lijst met instellingen.
  3. Zoek de optie ‘Automatische downloads’: Onder het kopje Automatische downloads zie je een optie die zegt Apps automatisch bijwerken.
  4. Schakel de automatische updates in of uit:
    • Zet de schakelaar ‘Apps automatisch bijwerken’ aan als je wilt dat apps automatisch worden bijgewerkt wanneer er een nieuwe versie beschikbaar is.

Automatisch updaten van App aanpassen op iPhone 17.x of lager

Op een iPhone met iOS 17.x of lager, kun je het automatisch updaten van apps in- of uitschakelen door de volgende stappen te volgen

  1. Tik in Instellingen op ‘App Store’
  2. Zet ‘App-updates’ aan of uit.

Optioneel: Handmatig updaten van App:

Apps handmatig bijwerken

  1. Open de App Store-app   op je iPhone.
  1. Tik op je foto rechtsboven in.
  1. Scrol omlaag en tik vervolgens op ‘Werk bij’ naast de apps die je wilt bijwerken of tik op ‘Werk alle bij’.

Nadat een app is bijgewerkt, wordt deze weergegeven in de lijst met apps onder ‘Onlangs bijgewerkt’.

 

Android

Automatisch updaten aanpassen op Android 15

Op een Android-telefoon met versie 15 kun je het automatisch updaten van apps in- of uitschakelen door de onderstaande stappen te volgen:

  1. Open de Google Play Store: Zoek het Google Play Store-pictogram en tik erop om de app te openen.
  2. Tik op je profielfoto: In de rechterbovenhoek van het scherm zie je je Google-profielpictogram. Tik erop om het menu te openen.
  3. Ga naar ‘Instellingen’: In het menu dat verschijnt, selecteer je Instellingen.
  4. Tik op ‘App-updates’: Onder het kopje Algemeen, zie je een optie App-updates. Tik erop om de bijbehorende instellingen te openen.
  5. Schakel automatische updates in of uit:
    • Om automatische app-updates in te schakelen, selecteer je Automatisch apps bijwerken en kies je Via elk netwerk (om updates zowel via Wi-Fi als mobiele data toe te staan) of Via Wi-Fi alleen (om updates alleen via Wi-Fi mogelijk te maken).
    • Om automatische updates uit te schakelen, kies je Niet automatisch apps bijwerken.

 

Automatisch updaten aanpassen op Android 14 of lager

Op een Android-telefoon met versie 14 of lager kun je het automatisch updaten van apps in- of uitschakelen door de volgende stappen te volgen:

  1. Open de Google Play Store: Zoek het Google Play Store-pictogram en tik erop om de app te openen.
  2. Tik op de menuknop: In de linkerbovenhoek van het scherm zie je drie horizontale lijnen (ook wel de hamburgermenu genoemd). Tik erop om het zijmenu te openen.
  3. Ga naar ‘Instellingen’: In het menu dat verschijnt, scroll naar beneden en tik op Instellingen.
  4. Tik op ‘App-updates’: Zoek de sectie Automatische updates en tik erop.
  5. Schakel automatische updates in of uit:
    • Om automatische updates in te schakelen, kies je “Alle app updaten via Wi-Fi of mobiele data” (om updates via zowel Wi-Fi als mobiele data toe te staan).
    • Om automatische updates uit te schakelen, kies je “Apps niet automatisch updaten”.

Met deze stappen kun je de automatische app-updates beheren op oudere versies van Android.

 

Handmatig App(s) bijwerken/updaten

Op een Android-telefoon kun je apps handmatig bijwerken door de onderstaande stappen te volgen:

  1. Open de Google Play Store: Zoek het Google Play Store-pictogram op je telefoon en tik erop om de app te openen.
  2. Tik op je profielfoto: In de rechterbovenhoek van het scherm zie je je Google-profielpictogram. Tik erop om het menu te openen.
  3. Ga naar ‘Beheer apps en apparaat’: In het menu zie je de optie Beheer apps en apparaat. Tik hierop.
  4. Bekijk updates: Onder Beschikbare updates zie je een lijst van apps die een update beschikbaar hebben. Tik op Alles updaten om alle apps tegelijk bij te werken, of tik op Updaten naast de app die je handmatig wilt bijwerken.
  5. Wachten op de update: De geselecteerde apps zullen beginnen met het downloaden van de update. Zodra de update is voltooid, wordt de app automatisch bijgewerkt naar de nieuwste versie.

Dit is hoe je handmatig apps kunt bijwerken op een Android-apparaat. Het is belangrijk om regelmatig deze stappen te controleren, zodat je altijd de nieuwste versies van je apps hebt.

Wat gebeurt er met de gekoppelde systemen en gebruikers na het installeren van de nieuwe mySmartControl-app?2025-01-03T10:16:07+01:00

Indien de app correct is geüpdatet, zie je dezelfde informatie als in de vorige app. Bestaande gebruikers zullen na het aanmaken van het app-account dezelfde informatie zien.

Na het instellen van de mySmartControl-app kun je het volgende zien:

  1. Instellingen voor de mySmartControl-app
  2. Locaties (in te stellen via de portal)
  3. Status/schakeling van het beveiligingssysteem
  4. Functionaliteit van de app (zoals je gewend bent)

 

Wat is het verschil tussen het mySmartControl app-account en het web-account?2025-01-10T16:20:26+01:00

Het mySmartControl app-account wordt gebruikt om de app te registreren onder een e-mailadres. Wanneer je op een ander apparaat wilt inloggen met de mySmartControl-app, hoef je niet meer te koppelen via de portal van mySmartControl; je hoeft alleen maar in te loggen met het mySmartControl-app account. Eenmaal ingelogd worden de gegevens overgezet naar het nieuwe apparaat.

Het web-account voor de portal van mySmartControl (www.portal.mysmartcontrol.com) wordt aangemaakt door een beheerder.
De beheerder van de mySmartControl-portal kan systemen koppelen, locaties, gebruikers en eventuele abonnementen beheren.

Pincode te vaak onjuist ingevuld, moet ik opnieuw koppelen na blokkade?2025-01-03T10:10:38+01:00

Wanneer je drie keer een foutieve pincode invoert, wordt jouw mySmartControl-app-account tijdelijk geblokkeerd voor 5 minuten.

Na 5 minuten is de blokkade opgeheven en kun je weer je pincode invoeren. Je account wordt niet ontkoppeld, en na het invoeren van de juiste pincode kun je weer gebruikmaken van de mySmartControl-app.

Indien je de pincode bent vergeten, kun je de onderstaande optie op het scherm volgen: “Uitloggen en nieuwe pincode instellen”.

Ik ben mijn pincode van de mySmartControl-app vergeten. Hoe kan ik deze resetten?2025-01-03T10:07:18+01:00

Wanneer je de pincode van je mySmartControl-app bent vergeten, kun je deze eenvoudig resetten door de volgende stappen te volgen:

  1. Open de mySmartControl-app.
  2. Selecteer de optie “Uitloggen en nieuwe pincode instellen”.

Meld je opnieuw aan met je mySmartControl-app-account.

Na het inloggen kun je een nieuwe pincode instellen.

Hierna heb je weer toegang tot de mySmartControl-app.

Ik heb een nieuwe telefoon, hoe kan ik opnieuw toegang krijgen tot de app?2025-01-03T10:04:12+01:00

Indien de app is overgezet van je oude telefoon naar de nieuwe, raden wij aan de app eerst te verwijderen en opnieuw te downloaden uit de App Store of Play Store. Het kan voorkomen dat niet alle gegevens zijn overgezet, wat fouten kan veroorzaken.

Wanneer de mySmartControl-app opnieuw is gedownload, kun je inloggen met jouw mySmartControl-app-account. Klik na het downloaden op de optie “Aanmelden” en log in met je app-account.

Eenmaal aangemeld, stel je een pincode in. Hierna worden de gegevens opnieuw geladen en kun je de mySmartControl-app gebruiken zoals verwacht.

Hoe maak ik een mySmartControl app account aan?2025-01-03T10:01:17+01:00

Voor de nieuwe mySmartControl-app dient een app-account aangemaakt te worden. Hierdoor kun je te allen tijde inloggen met dit app-account om je gekoppelde beveiligingssysteem te beheren.
Wanneer de nieuwe app geïnstalleerd is, kun je een mySmartControl-app-account aanmaken door de volgende stappen te volgen:

Eerst moet je het e-mailadres verifiëren voor het app-account. Vul een e-mailadres in waar je toegang toe hebt en druk op “Verificatiecode verzenden”.

Binnen korte tijd ontvang je een e-mail met een verificatiecode, bestaande uit een 6-cijferige code. Kopieer deze code uit de e-mail in de app en druk op “Verifieer code”. Het e-mailadres zal hierna geverifieerd zijn. Vul daarna het wachtwoord en de weergavenaam in.

Vervolgens moet je een 6-cijferige verificatiecode invullen om toegang te krijgen tot de app. Vul de verificatiecode in en bevestig deze door de code opnieuw in te vullen.

Indien aanwezig of gewenst, kun je de biometrische toegang voor de app activeren. De mySmartControl-app maakt gebruik van de bestaande biometrische inlog (vingerafdruk of gezichtsherkenning). Maak een keuze of je de biometrische inlog wilt gebruiken of niet.

 

Hierna is het nieuwe mySmartControl-app-account klaar voor gebruik! Indien de app correct is geüpdatet, zie je hierna dezelfde informatie als in de vorige app