Helpdesk
mySmartControl Support
mySmartControl Support
Support
FAQs
Meest voorkomende vragen
- Ga op de website in het linker menu naar Systemen.
Klik op: Toevoegen
U krijgt nu een activatiecode te zien die slechts 10 minuten geldig is.
Koppelen van de UNii
- Ga op het bedienpaneel naar “Menu”, scrol naar beneden en kies “Instellingen” kies voor “mySmartControl”.
- Zet “verbinden naar mySmartControl” aan, druk hiervoor op de functietoets “Aan” en koppel hierna het paneel via de functietoets “Koppel”. Toets de bij punt 1 verkregen 6-cijferige code in.
- De UNii zal zich nu registreren bij mySmartControl en wordt aan uw account toegevoegd.
Koppelen van de AlphaVision
- Ga naar een bedieningspaneel en log in op het GEBRUIKERSMENU. Blader in het gebruikersmenu naar MYSMARTCONTROL en ga deze optie in door op de OK toets te drukken.
- Blader met de pijltjestoetsen (omlaag/omhoog) naar onderstaande opties:
– TOEGANG. Zet deze optie op AAN en bevestig dit door op de OK toets te drukken.
– REGISTREREN. de bij punt 1 verkregen 6-cijferige code in en bevestig deze door op de OK toets te drukken.
De centrale zal zich nu registreren bij mySmartControl en wordt aan uw account toegevoegd
- Zoek in de app store van iOS of Android naar de mySmartControl app en installeer deze op uw smartphone.
- Ga met uw internetbrowser naar: https://www.mysmartcontrol.nl/
U bent nu op de website van mySmartControl.
Klik op: LOGIN (rechtsboven) - Na het aanmelden komt u op de inlog pagina van mySmartControl (https://portal.mysmartcontrol.com/).
Klik op: Account aanmaken! - Vul in: Naam, E-mailadres, Wachtwoord en kies de juiste Taal.
Klik op: Meld u aan voor mySmartControl! - Er wordt een e-mail naar u gestuurd om uw account te verifiëren en te activeren.
Klik op de activatie link die u in uw e-mail heeft ontvangen (ziet u geen e-mail van mySmartControl staan, controleer dan ook in uw e-mail uw spam map). - Uw account is nu aangemaakt en actief. Ga terug naar de inlog pagina van mySmartControl (https://portal.mysmartcontrol.com/), vul uw e-mailadres en wachtwoord in.
Klik op: LOGIN BIJ UW ACCOUNT - Als u bent ingelogd, gaat u in het linker menu naar Gebruikers.
Klik op: Toevoegen - Als u nog geen gebruikers hebt toegevoegd, kies in het pop-up scherm voor Nieuwe gebruiker toevoegen. Voer een naam voor de gebruiker in. Telefoonnummer en e-mail adres zijn optioneel. Klik daarna op: Toevoegen
- Selecteer de nieuw toegevoegde gebruiker en klik aan het einde van de regel op het “wijzigen”-icoon, kies hier voor Link.
- Gebruik de QR code scanner in de mySmartControl app om de getoonde QR code te scannen.
Uw smartphone wordt aan uw account toegevoegd.
Met de buttons “Accepteren” en “Afwijzen” kunt u in de chat aan andere eindgebruikers aangeven of u actie gaat ondernemen op een event (Accepteren) of dat u niet in de gelegenheid bent om actie te nemen (Afwijzen).
Zo weten eindgebruikers onderling wie wel en niet gaan kijken wat er aan de hand is. Indien overigens niemand (geen enkele eindgebruiker) het ontvangen event accepteert, zal even later een pushbericht worden ontvangen wat aangeeft dat niemand heeft gereageerd (In chat: Geen reactie op alarm / in Events: Chat timeout).
Controleer of de mySmartControl app rechten heeft voor “opslagruimte”.
Het kan zijn dat uw webbrowser probeert uw oude wachtwoord voor u in te vullen.
Op uw nieuwe mailadres wordt een activatiemail bezorgd. Voer deze activatie uit voor u opnieuw probeert in te loggen.
Na 3 foutieve pogingen wordt uw inlog geblokkeerd. Deze blokkering geldt een uur. Na dit uur kun u het nogmaals proberen.
Nee, mySmartControl heeft zelf geen enkele inzage in gebruikersaccounts, laat staan dat wij op een account zouden kunnen inloggen en/of wijzigingen zouden kunnen aanbrengen. Er is indertijd door een eindgebruiker van het alarmsysteem een mySmartControl gebruikersaccount aangemaakt (wellicht samen met de beveiligingsinstallateur?).
De persoon die het account heeft aangemaakt, is hierdoor de beheerder van het account geworden en de enige die op het account kan inloggen en aanpassingen binnen het account kan uitvoeren. De beheerder van het account is dan ook volledig verantwoordelijk voor het account.
U kunt dit zelf binnen uw mySmartControl gebruikersaccount aanpassen. Klik, na ingelogd te zijn op uw account, op het e-mailadres rechtsboven in het scherm en scroll naar beneden tot u de optie “Wijzig betaal gegevens” tegenkomt. Met deze optie kunt u de wijziging doorvoeren.
Nee, mySmartControl werkt alleen met automatische incasso. Indien u bij mySmartControl een abonnement heeft afgenomen, zal het abonnementsgeld maandelijks automatisch van uw rekening afgeschreven worden.
Nee, mySmartControl werkt alleen met maandelijkse facturen.
Indien u op uw mySmartControl gebruikersaccount bent ingelogd, kunt u deze zelf vanuit uw account downloaden. (Klik, na ingelogd te zijn op het account, op het e-mailadres rechtsboven in het scherm en scroll naar beneden. U komt de facturen dan vanzelf tegen.)
U kunt in de portal gewoon het Free abonnement aanvinken, de betalingen worden vanzelf gestopt
Nederlands en Engels worden in de app ondersteund. De app neemt de taal over van de standaard instelling van de telefoon.
De verbinding met de cloud service is versleuteld. Mogelijk stelt de verzekeraar aanvullende eisen ten aanzien van het gebruik van een app in combinatie met uw alarmsysteem. Zie voor het gebruik van de app ook onze disclaimer.
Nee. Omdat het alarmsysteem verbinding maakt met de cloudservice is het instellen van portforwarding niet nodig.
Wel kan het voorkomen, als het om een bedrijfsnetwerk gaat, dat uw ICT afdeling standaard geen apparaten naar ‘buiten’ laat communiceren. Laat de afdeling dan weten dat uw alarmsysteem over TCP poort 10042 vrij naar buiten moet kunnen.
Momenteel worden ondersteund: de UNii en de AlphaVision ML en XL.
Minimale vereisten
- De UNii dient minimaal firmware versie 1.0 te hebben.
- De AlphaVision ML centrale dient minimaal firmware versie V4.00 (uitgebracht op 14-04-2016) te hebben.
- De AlphaVision XL centrale dient minimaal firmware versie V3.00 te hebben
Indien de centrale een oudere firmware versie heeft, dient deze eerst geflasht te worden met de meest recente firmware versie. Indien voor het flashen Alphatool software gebruikt wordt, gebruik dan altijd de laatste versie van de Alphatool software! Controleer laatste versies altijd bij support op onze website www.alphatronics.nl
Indien de centrale een statisch IP adres heeft, dienen ook de DNS servers ingevuld te zijn! (Bijvoorbeeld: Primaire DNS: 008.008.008.008 Secundaire DNS: 008.008.004.004)
Besturingssysteem iOS of iPadOS vanaf versie 10.
Besturingssysteem Android vanaf versie 6.
De App van mySmartControl kan niet teruggezet worden via de cloud. Elke telefoon is een unieke gebruiker in de mySmartControl omgeving. De App zal opnieuw geïnstalleerd moeten worden vanuit de APP of Playstore. Tevens dient de oude telefoon ontkoppeld te worden en nieuwe gelinkt.
Dit kan liggen aan het cachegeheugen van uw webbrowser. U kunt een andere webbrowser gebruiken of het cachegeheugen legen van de huidige webbrowser.
Dit betekent dat mySmartControl via het netwerk wel naar buiten kan maar niet naar binnen. Neem contact op met uw installateur.
De opzegtermijn is 1 maand.
U dient uw telefoon opnieuw te koppelen in uw mySmartControl portal.
U kunt kosteloos met 5 gebruikers gebruik maken van mySmartControl. Dit is inclusief het in- en uitschakelen, het ontvangen van pushberichten en bijvoorbeeld het gebruik van de chatfunctie.
Wij vragen een geringe vergoeding als het gebruik afwijkt. Dus heeft u meerdere locaties, meer dan 5 gebruikers of bijvoorbeeld de wens om van alle in- en uitschakelingen mail te ontvangen dan kunt u gebruik maken van een Freemium of Premium pakket. Vraag uw installateur naar de mogelijkheden.
In het kort de verschillen:
Free | Freemium | Premium | |
---|---|---|---|
App-gebruikers | 5 | 25 | 50 |
Aantal gekoppelde apparaten | 1 | 5 | 10 |
Aantal accounts beschikbaar in de app | 1 | 5 | 50 |
Aantal locaties (thuis, werk, vakantiehuis etc.) | 1 | 5 | 10 |
Uitgangen sturen | 1 | 3 | 10 |
Push meldingen | |||
E-mails per maand | 50 | 100 | 500 |
Chatfunctie voor alarmafhandeling | |||
Direct 112 bellen vanuit de chat | |||
Real-time status secties | |||
In/uitschakelen secties |