(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.data-privacy-src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','https://www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-89050633-1', 'auto'); ga('send', 'pageview'); ga('set', 'anonymizeIp', true);
Home/Faq
Faq2018-02-22T16:58:59+01:00
Screenshot FAQ mySmartControl

Heeft uw vragen over mySmartControl? Kijk dan eerst hieronder bij de FAQ.
Voor technische vragen kunt u terecht bij uw installateur.

Hoe installeer ik mySmartControl?2016-10-03T13:50:48+01:00
Welke talen ondersteunt de app?2016-09-29T10:05:53+01:00

Nederlands en Engels worden in de app ondersteund. De app neemt de taal over van de standaard instelling van de telefoon.

Is het gebruik veilig?2016-10-03T13:49:32+01:00

De verbinding met de cloud service is versleuteld. Mogelijk stelt de verzekeraar aanvullende eisen ten aanzien van het gebruik van een app in combinatie met uw alarmsysteem. Zie voor het gebruik van de app ook onze disclaimer.

Maakt de app gebruik van port forwarding?2016-09-29T10:02:01+01:00

Nee. Omdat het alarmsysteem verbinding maakt met de cloudservice is het instellen van portforwarding niet nodig.

Met welke alarmsystemen kan mySmartControl gebruikt worden?2017-08-04T12:21:06+01:00

Momenteel wordt ondersteund:

  • AlphaVision ML vanaf versie 4.0
  • AlphaVision XL vanaf versie 3.0
Welke telefoons worden ondersteund?2016-10-03T13:52:10+01:00

Besturingssystemen iOS en Android

Ik heb een nieuwe telefoon maar nu werkt mySmartControl niet meer. De tekst “verifieer telefoon” blijft in beeld staan.2018-02-22T16:42:51+01:00

De App van mySmartControl kan niet teruggezet worden via de cloud. Elke telefoon is een unieke gebruiker in de mySmartControl omgeving. De App zal opnieuw geïnstalleerd moeten worden vanuit de APP of Playstore. Tevens dient de oude telefoon ontkoppeld te worden en nieuwe gelinkt.

Ik heb mijn wachtwoord veranderd en nu is het niet meer mogelijk in te loggen op het mySmartControl portal.2018-02-22T16:48:06+01:00

Dit kan liggen aan het cachegeheugen van uw webbrowser. U kunt een andere webbrowser gebruiken of het cachegeheugen legen van de huidige webbrowser.

Nadat ik overgestapt ben van internetprovider krijg ik nog wel pushmeldingen, maar ik kan niet schakelen (secties staan op “bezig met laden van secties”).2018-02-22T17:04:19+01:00

Dit betekent dat mySmartControl via het netwerk wel naar buiten kan maar niet naar binnen. Neem contact op met uw installateur.

Ik betaal voor mySmartControl maar ik wil graag opzeggen, wat is de opzegtermijn?2018-02-22T17:05:30+01:00

De opzegtermijn is 1 maand.

Nadat ik overgestapt ben van internetprovider (een nieuw modem/nieuwe router heb gekregen) werkt mijn app niet meer en staat de centrale op offline.2018-02-22T17:06:21+01:00

Dit kan meerdere oorzaken hebben:
1. De range van de IP-adressen zijn veranderd en de centrale staat nog in de oude range.
2. De router blokkeert de mySmartControl poort.
Oplossing: neem contact op met uw installateur.

Ik word elke keer geblokkeerd door mySmartControl als ik gezichtsherkenning gebruik van de IPhone X2018-02-22T17:07:16+01:00

Gezichtsherkenning is nog niet vrijgegeven.
Oplossing: Verwijder de mySmartControl App en installeer deze opnieuw vanuit de App-store (niet vanuit de I-Cloud).